تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

مهمترین قطعات جاروبرقی سامسونگ

فروش قطعات جاروبرقی سامسونگ

یکی از لوازم خانگی که نقش زیادی در تمیزی و بهداشت محیط زندگی دارد جاروبرقی است. در هنگام خرید جارو برقی علاوه بر شکل ظاهری و زیبایی دستگاه باید به قطعات به کار رفته در آن نیز به خوبی توجه شود و تک تک قطعات دستگاه مورد بررسی دقیق قرار گیرد. در این بخش از مقالات مرکز فروش قطعات جاروبرقی دیبا پشتیبان قصد داریم به معرفی مهم ترین قطعات جاروبرقی سامسونگ که نقش زیادی در کارایی این دستگاه ایفا می کنند بپردازیم.

موتور

موتور که مهمترین قطعه الکتریکی جارو برقی است با مکش هوای داخل مخزن و یا کیسه جارو و ایجاد فشار منفی باعث جذب و ذرات و آشغال ها به داخل دستگاه می شود. در جاروبرقی های سامسونگ، موتور شامل ساده ترین نوع مدار الکتریکی یعنی  کلید  دو حالته خاموش و روشن و همچنین لامپ است.  کلید ها معمولا از نوع فشاری هستند و سر راه مدار قرار می گیرند. لامپ نیز در بیشتر جاروها با  ورود جریان برق به دستگاه روشن می شود.

میزان توان جاروبرقی های سامسونگ، امروزه بین 1300 تا 2400 وات است برای انتخاب قدرت دستگاه باید به عواملی همچون میزان بودجه ای که در اختیار دارید، اندازه منزل، تعداد اعضای خانواده و غیره توجه کرد.

بدنه جاروبرقی

بدنه جاروبرقی ساختمان ظاهری جارو برقی را تشکیل می دهد و برخلاف قسمت الکتریکی جارو، بر اساس نوع مدل در شکل ها و رنگ های متنوعی ساخته می شود. در جارو برقی سامسونگ، بدنه دستگاه معمولا دارای دو بخش اصلی است. یک بخش اجزایی همچون موتور، کلیدها، سیم جمع کن، لامپ، مدارهای الکتریکی کنترل دور موتور و محفظه برس های اضافی دستگاه را در بر می گیرد. بخش دیگر جایگاهی است که کیسه زباله و فیلتر در آن جاسازی می شوند.

سیم جمع کن

سیم جمع کن، عضو مشترک قطعات الکتریکی و مکانیکی جاروبرقی است. قسمت الکتریکی آن شامل سیم برق و دوشاخه و پلاتین های اتصال به برق و شاخک های انتقال برق به داخل جارو است.  سیم جمع کن کابل برق دستگاه را در هنگام خاموش بودن آن از نظر پنهان کرده و مانع آسیب دیدن آن می شود.

لوله جاروبرقی

لوله جاروبرقی یکی از قطعاتی که مستقیماً با ارگونومی دستگاه ارتباط دارد. منظور از ارگونومی سازگاری وسایل با بدن انسان است. در جاروبرقی های ال جی لوله به گونه ای ساخته شده که نه آنقدر کوتاه باشد که فرد در هنگام جارو کشیدن مجبور به خم شدن مکرر باشد و وزن خود را به لوله تحمیل کند و نه اینکه آنقدر بلند که توانایی کنترل جارو را از دست بدهد. امروزه در بسیاری از مدل های جاروبرقی ال جی، لوله ها از نوع تلسکوپی هستند یعنی امکان تغییر اندازه لوله وجود دارد تا فرد بتواند آن را متناسب با قد خود تنظیم کند. در جاروبرقی های ال جی معمولا لوله ها از جنس فلز ساخته می شوند تا در برابر شکستگی، زنگ زدگی یا خوردگی مصون باشند

فیلتر جاروبرقی

 یکی از مهمترین بخش های جاروبرقی سامسونگ، فیلتر آن است که در عملکرد مناسب جاروبرقی نقش مهمی دارد. وقتی که جارو شروع به کار می کند هوا به داخل آن مکیده می شود و از این طریق زباله ها جمع می شوند. هوایی که به داخل جارو کشیده می شود علاوه بر زباله ها، گرد و غبار را نیز به همراه دارد. اگر ذرات غبار از هوای مکیده شده جدا نشوند هوایی که از قسمت موتور خارج می شود به داخل محیط نفوذ کرده و مجدداً محیط را آلوده می کند. از این رو بر سر راه هوای خروجی از کیسه و قبل از آنکه هوای این قسمت به موتور وارد شود، فیلتر که شامل لایه های اسفنجی فشرده است قرار داده می شود. وظیفه اصلی فیلتر تصفیه هوای داخل دستگاه و جذب گرد و غبار و جلوگیری از رسیدن آن به موتور است.

پاکت یا کیسه جاروبرقی

پاکت یا کیسه جاروبرقی، قسمتی از جارو است که مواد زائد یا زباله ها درون آن جمع می شوند. در جاروبرقی های سامسونگ کیسه ها در اندازه های مختلف ساخته می شوند و ممکن است یک لایه یا چند لایه باشند. همچنین کیسه ها می توانند یکبار مصرف و یا دائمی باشند. کیسه های یکبار مصرف پس از پرشدن دور انداخته می شوند اما کیسه های دائمی باید پس از پرشدن تخلیه شوند و دوباره مورد استفاده قرار گیرند. مزیت کیسه های یکبار مصرف این است که در مقایسه با کیسه های دائمی بهداشتی تر هستند. در جاروبرقی های سامسونگ هر مدل دارای کیسه خاص خود است و در هنگام خرید یا تعویض کیسه باید به این مسئله دقت کرد و کیسه ای متناسب با مدل دستگاه تهیه کرد.

خرطومی جاروبرقی

این قطعه شامل قطعه ای شیلنگ مانند و انعطاف پذیر است. این شیلنگ معمولا از لاستیک نرم و انعطاف پذیری که از پلی اتیلن در آن استفاده شده است ساخته می شود. خرطومی، یکی از اجزای ضروری جاروبرقی های سامسونگ است و برای ایجاد خلاء در دستگاه از فشار آب یا هوا استفاده می کند و همین خلاء است که سبب می شود مواد به داخل جاروبرقی مکیده شوند. باید بین اندازه خرطومی و میزان قدرت موتور تناسب وجود داشته باشد در غیر این صورت فشار زیادی به موتور وارد می شود یعنی اگر خرطومی کوچک باشد، نمی تواند هوای لازم برای خنک نگه داشتن موتور را به آن برساند. ایجاد هرگونه سوراخ و یا شکستگی در خرطومی می ‌تواند باعث کاهش مکندگی جاروبرقی شود و کارایی آن را به شدت کاهش دهد.

برس جاروبرقی

برس جاروبرقی قسمتی از آن است که روی سطوح مختلف قرار می گیرد و آشغال ها از طریق آن به داخل دستگاه کشیده می شوند برس ها در جاروبرقی های سامسونگ، شکل ها و اندازه های متفاوتی دارند مثلا مستطیلی یا مثلثی و بسته به شکل آنها می توانند برای تمیز کردن زمین، کناره‌های دیوار، گوشه ها و کنج ها و دیگر سطوح مورد استفاده قرار گیرند. همچنین برس مخصوص درز برای تمیز کردن جاهایی که دسترسی به آنها دشوار است مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام خرید جاروبرقی های سامسونگ معمولاً سه نوع برس به همراه جارو فروخته می شود یک برس معمولی برای نظافت سطح زمین، یک برس مخصوص مبل و صندلی و برسی برای پاک کردن شکاف های باریک و گوشه ها و کنج های دیوارها که به آن گوشه گیر هم می گویند.

2/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه ها بسته شده اند.

Call Now Button