تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

مهمترین قطعات ماشین ظرفشویی سامسونگ

فروش قطعات ماشین ظرفشویی سامسونگ

امروزه ماشین های ظرفشویی به یکی از لوازم مهم آشپزخانه تبدیل شده اند و استفاده از آنها باعث صرف جویی در مصرف انرژی و زمان می شود. در این بخش به معرفی مهمترین اجزاء و قطعات ماشین ظرفشویی سامسونگ پرداخته می شود.

شیر برقی

این شیر یک قطعه الکترومکانیکی است که با عبور جریان برق از آن مسیر آب را باز کرده و اجازه می دهد که آبی که برای شستشوی ظروف مورد نیاز است وارد ماشین ظرفشویی شود. این شیر در حالت عادی قطع است. در واقع وظیفه اصلی این قطعه کنترل آب ورودی در آغاز برنامه ماشین ظرفشویی است.

موتور شستشو

این قطعه در ماشین های ظرفشویی سامسونگ در واقع موتور اصلی دستگاه است که محلول شستشوی ماشین ظرفشویی را در داخل اتاق با فشار زیاد پمپ کرده و آن را به ظروف مختلف در قسمت های مختلف دستگاه می رساند تا آنها را بشوید. این قطعه یکی از مهمترین قطعات ماشین ظرفشویی به حساب می آید.

بازوی آب پاش

در درون اتاق های ماشین های ظرفشویی سامسونگ، بازوهای آب پاش آب را به بخش های مختلف دستگاه هدایت می کنند. معمولا در ماشین های ظرفشویی سامسونگ سه عدد از این بازوها وجود دارد که در تمام طول شستشو در حال حرکت هستند.

المنت

المنت قطعه ای الکتریکی است که با عبور جریان برق از آن داغ می شود و از این طریق به گرم کردن آب دستگاه کمک می کند. در ماشین های ظرفشویی سامسونگ معمولا این المنت ها لوله ای شکل هستند که آب از داخل آنها عبور کرده و گرم می شود.

سنسور دما

این قطعه برای اندازه گیری دمای آب طراحی شده است و هر گونه تغییر در دمای آب را به برد کنترل دستگاه ارسال می کند.

سنسور هوشمند

این سنسور که در ماشین های ظرفشویی سامسونگ در مسیر گردش آب قرار می گیرد با تاباندن امواج ماوراء بنفش به آب و اندازه گیری زاویه شکست آن مقدار کثیفی آب را بررسی می کند و بر اساس آن دمای آب و زمان شستشو تنظیم می شود.

هیدروستات

این  قطعه یکی از قطعات مهم در ماشین های ظرفشویی سامسونگ است. وظیفه این قطعه، تنظیم سطح آبی است که وارد ماشین ظرفشویی می شود. هیدروستات به کمک یک شلنگ باریک به کف لگن ظرفشویی متصل می شود. وقتی که آب وارد ماشین ظرفشویی می شود هوای داخل شیلنگ هیدروستات به پرده داخلی آن فشار آورده و یک سیگنال الکتریکی را ارسال می کند.  این قطعه دو وظیفه اصلی بر عهده دارد: میزان آب وودی را در برنامه های مختلف شستشوی ماشین ظرفشویی کنترل می کند و از سرریز شدن آب در ماشین ظرفشویی جلوگیری می کند.

برد اصلی و برد نمایشگر

قطعه ای از ماشین ظرفشویی است کلیدهای اصلی دستگاه بر روی آن قرار گرفته است. اطلاعات مربوط به عملیات شستشو، خطاها و موارد دیگر نیز بر روی نمایشگر نمایش داده می شود.

خشک کن

وظیفه اصلی این  قطعه در ماشین های ظرفشویی سامسونگ تولید هوای گرم برای خشک کردن ظروف  است.

آب شمار یا فلومتر

این قطعه میزان جریان آب ورودی  به دستگاه را کنترل می کند.

سنسور تشخیص کدر بودن آب

وظیفه اصلی این سنسور بررسی میزان کدری اب و گزارش آن به برد اصلی است. در صورتی که در آبکشی آخر آب درون دستگاه کدر باشد برد اصلی آن را تخلیه کرده و آبکشی مجدد انجام می شود.

سنسور نشت آب

این سنسور که در ماشین های ظرفشویی سامسونگ معمولا در کف دستگاه قرار می گیرد در صورت وجود هرگونه نشتی در دستگاه آنرا را به برد اصلی اطلاع می دهد.

فیلتر یا صافی

وظیفه اصلی فیلتر تمیز کردن محلول شستشو که ترکیبی از آب، شوینده، آلودگی ها و خرده مانده های غذا است و به طور مرتب در هنگام شستشوی ظروف در ماشین ظرفشویی در حال گردش است می باشد.

پمپ تخلیه

وظیفه این قطعه خارج کردن محلول شستشو از دستگاه پس از پایان یافتن برنامه شستشو است. این قطعه با توجه به وظیفه خود یکی از قطعات مهم ماشین های ظرفشویی سامسونگ به شمار می رود.  این قطعه خود دارای موتوری از نوع فلویید رینگ می باشد و به طور مستقیم به لگن شستشو در ماشین ظرفشویی متصل اند.

مخزن نمک و مخزن رزین

این مخزن که از پلیمرهای طبیعی تولید می شود شامل دانه های کوچک سفید یا زرد است.  سوراخ های موجود بر روی سطح این مخزن یون ها را به خود جذب کرده و باعث کاهش سختی آب می شود.

محفظه شوینده

محفظه ای است که شوینده ماشین ظرفشویی  که برای شستشوی ظروف مورد استفاده قرار می گیرد در درون آن ریخته می شود.

غلتک قفسه ظروف و محورها

این غلطک ها به قفسه ظروف می چسبند و به قفسه اجازه چرخش به سمت داخل و خارج را می دهند. این قطعه این امکان را به وجود می آورد که در ماشین ظرفشویی به درستی بسته شده، ظرف ها  به درستی شسته شوند، تخلیه آب به درستی انجام شود و نشتی نداشته باشد.

دستگیره درب و مونتاژ چفت با کلیدها

این قطعه دربرگیرنده یک مکانیزم ساده خاموش و روشن است و باعث می شود  که با باز کردن درب ماشین ظرفشویی کار کردن آن متوقف شود. در بسیاری از مدل های ماشین ظرفشویی سامسونگ این  قطعه شامل یک دستگیره، چفت و چند کلید است.

کیت تنظیم کننده قفسه

این قطعه به قفسه ظروف وصل می شود و برای تغییر ارتفاع قفسه به کار می رود. این قطعه خود شامل قطعاتی برای جایگزین کردن و تنظیم کردن قسمت های راست و چپ قفسه است. در ماشین های ظرفشویی سامسونگ معمولا این کیت شامل دو تنظیم کننده، یک پوشش محرک سمت راست، یک پوشش محرک سمت چپ، دو پوشش تنظیم کننده و دو بخش تنظیم کننده است. وجود این قطعه در درست شسته شدن ظرف ها نقش مهمی دارد.

کیت چرخ قفسه پایین

در بیشتر مدل های ماشین ظرفشویی سامسونگ، این کیت شامل هشت چرخ و هشت محور است که به قفسه پایین ماشین ظرفشویی اجازه می دهند که به نرمی به داخل و خارج حرکت کند. معمولاً این چرخ ها و محورها از پلاستیک ساخته شده و به یکدیگر چفت می شوند و از این رو می ‌توانند به قفسه پایین ماشین ظرفشویی بسته شود.

غلتک بالایی و محور

این غلتک ماشین های ظرفشویی سامسونگ به قفسه بالایی وصل می شود و به قفسه ظروف اجازه می دهد که به راحتی حرکت کند.

شلنگ ورود آب

یک شلنگ پلاستیکی به طول حدودا یک متر است که یک طرف آن به ماشین ظرفشویی و طرف دیگر آن به آب شهری متصل می شود و از طریق آن آب وارد ماشین ظرفشویی می شود.

شلنگ خروجی آب

شلنگی خرطومی شکل است که از یک طرف به ماشین ظرفشویی و از طرف دیگر به فاضلاب متصل می‌شود. پس از شستشوی ظروف، این شلنگ آب حاصل را به فاضلاب منتقل می کند.

1.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه (28)

  • فرهاد

    سلام

    المنت ظرفشویی Samsung d146 رو دارین

    • دیبا پشتیبان

      سلام بله موجود هست

  • م

    سلام ترمیستور d148 موجوده؟ قیمت؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام موجود هست

  • Afshar

    سلام غلتک های طرفین سبد بالایی ظرفشویی سامسونگ مدل D146رو دارید؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام خیر متاسفانه

  • محمود

    سلام/شیرتخلیه ظرفشویی سامسونگ چنده قیمتش؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام قیمت فقط تماس

  • فریدون

    سلام شیر برقی ظرفشویی سامسونگ مدل D145W را دارید اگر پاسخ مثبت است قیمت چند.

    • دیبا پشتیبان

      سلام داریم جهت قیمت تماس بگیرید لطفا

  • فرهنگ

    سلام پمپ تخلیه سامسونگD147موجود هست .روش خرید وارسال وقیمت هم اگه بفرماییدممنونم.

    • دیبا پشتیبان

      سلام موجود هست جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

  • قاسم واعظی

    ، فیلتریاصافی کف، ماشین ظرفشویی سامسونگ مدلw141 میخوام

    • دیبا پشتیبان

      سلام اطلاع میدیم بهتون

  • قاسم واعظی

    صافی141w

    • دیبا پشتیبان

      سلام تماس بگیرید

  • واعظی

    صافی 141wظرفشویی سامسونگ،فرمودید تماس لطفا شماره تماس

    • دیبا پشتیبان

      سلام
      02144387259 – 02144387258

  • قاسم واعظی

    فیلتریاصافی کف، ماشین ظرفشویی سامسونگ مدلw141 میخوام، فرمودید تماس بگیر لطفا شماره تماس، ونام شخص باید صحبت کنم

    • دیبا پشتیبان

      واحد فروش قطعات 02144387259 – 02144387258

  • محمد فروتن

    سلام و درود به شما محمد فروتن هستم از بندر عباس سبد های بالا و پایین ماشین ظرفشویی سامسونگ مدل D148w رو میخواستم آیا موجود دارید اگر بله چه قیمت هستش؟ آیا ارسال هم میکنید برام اگر بخوام؟ خیلی ممنون میشم اگر جوابم رو بدید قربان تشکر

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید

  • پيمان

    سلام
    سنسوراب شمار یا فلومتر DW147W
    را دارید

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید

  • پيمان

    فلوتر DW147W را دارید؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید

  • بحیرائی

    سلام وقت بخیر
    برد الکترونیک ماشین ظرفشویی D146 سامسونگ تا الان سه بار تعمیر شده و مجددا خراب شده. شما برد کامل آن را دارید؟ سپاسگزارم

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید

Call Now Button