تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

مهمترین قطعات ماشین ظرفشویی ال جی

فروش قطعات ماشین ظرفشویی ال جی

اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی دارید، بهتر است ابتدا با اجزا و ویژگی های آن به خوبی آشنا شوید تا متناسب با نیازتان، مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. ماشین ظرفشویی ال جی یکی از تولیدات شرکت ال جی در لوازم خانگی است که کیفیت مناسبی دارد. قطعات ظرفشویی و اجزای این دستگاه را در این مقاله بررسی می کنیم. قطعات ماشین ظرفشویی ال جی عبارتند از :

مخزن

مخزن ماشین های ظرفشویی از دو جنس پلاستیک یا استیل ( فولاد ضدزنگ) ساخته می شوند. جنس استیل مقاوم در برابر زنگ زدگی، رسوب و لک شدگی است و قیمت بالاتری نسبت به مدل هایی با مخزن پلاستیکی دارد. در هنگام استفاده از مدل هایی با مخزن استیل، از هر گونه مواد شوینده محتوی ترکیبات سفید کننده، استفاده نکنید.

قفسه ها

ماشین های ظرفشویی دارای  دو یا سه قفسه هستند و بعضی هم ، سبد مخصوص شست و شوی قاشق و چنگال دارند. اگر قصد خرید مدل هایی با سه قفسه را دارید، قبل از خرید این نکته را به خاطر داشته باشید که ممکن است اندازه بشقاب ها یا عمق ظروف گودی، که در آن قرار می دهید را محدود کنند .

برخی از مدل های ماشین های ظرفشویی، دارای قابلیت تنظیم ارتفاع طبقات هستند. به این صورت که با استفاده از بازوهای متحرک، می‌توان ارتفاع را به دلخواه تغییر داد تا ظروف بزرگتر در ماشین ظرفشویی جا بشوند.

میزان مصرف آب

ماشین های ظرف شویی، آب بسیار زیادی مصرف می کنند، پس قبل از خرید، مدل مورد نظر خود و میزان آب مصرفی آن را بررسی نمایید. برای جلوگیری از هدر رفتن و کاهش میزان مصرف آب ، پیشنهاد می شود که ماشین ظرفشویی در هنگام استفاده و شست و شوی ظروف کاملاً پر باشد یا دارای ویژگی برنامه نصف ظرفیت باشد.

برنامه نصف ظرفیت

این برنامه، شست و شو را به یک طبقه محدود می کند. پس در صورتی که ماشین ظرفشویی شما این قابلیت را داشته باشد می توان آن را نیمه پر و بدون هدر رفت مصرف انرژی آب و برق روشن کرد. این قابلیت در مدل های جدیدتر ماشین ظرفشویی ال جی قرار داده شده است.

آسیاب

برخیاز مدل های ماشین های ظرفشویی دارای خردکن (آسیاب) هستند. بدین ترتیب تکه های غذا را آسیاب کرده و همراه جریان آب به بیرون منتقل می کنند. در دستگاه هایی فاقد این ویژگی، ابتدا ظروف را با دستمال مرطوب پاک کنید، سپس در ماشین ظرفشویی قرار دهید.

فیلتر ضایعات

این قطعه که به فیلتر ضایعات مشهور است، تکه های مواد غذایی را جذب کرده و مانع آسیب دیدن قطعات و گرفتگی منافذ خروج آب می شود. پاکیزگی و نظافت این قطعه در طول عمر دستگاه تاثیر فراوانی دارد. فیلتر میکروسکوپی نیز فیلتر دیگری است که حتی کوچکترین تکه های مواد غذایی را جذب می کند.

سنسور تشخیص کثیفی ظروف

برخی از مدل های ماشین های ظرفشویی قابلیت شست و شوی هوشمند دارند. یعنی آنکه شعاعی از نور را از میان آب عبور می دهند و میزان شفافیت آن را می سنجند. کدر بودن آب به معنی کثیف بودن آن است و به این ترتیب زمان تعویض آب مشخص می شود. وجود این سنسور به کاهش مصرف انرژی نیز کمک خواهد کرد.

سیستم گرم کننده و برنامه شستشو

سیستم گرم کننده ماشین ظرفشویی ال جی به منظور افزایش دمای آب، جهت شست و شوی بهتر ظروف و زدودن چربی ها تعبیه شده است. همه ماشین های ظرفشویی سه برنامه سبک، سنگین و معمولی دارند. مصرف کننده برنامه شست و شو را با توجه به میزان کثیفی ظروف و حجم ظروف انتخاب می نماید.

خشک کن

در بعضی از مدل های ماشین ظرفشویی ال جی یک المنت به منظور گرم کردن هوای داخل مخزن، طراحی شده است. به این ترتیب ظروف سریع خشک خواهند شد. خشک کن برق زیادی مصرف می کند. ماشین های ظرفشویی دارای مخزن استیل، حرارت را در مخزن خود نگه می دارند و عمل خشک شدن با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

شستشو با تأخیر

این قابلیت به شما کمک می کند تا بدون حضور شما و با تنظیمات قبلی که انجام داده اید، ماشین ظرفشویی شما شروع به کار کند. به عنوان مثال اگر تمایل دارید تا ماشین ظرفشویی در نیمه شب که جزء ساعات کم باری انرژی بوده و شما در خواب هستید شروع به کار کند از این قابلیت استفاده کنید.

لامپ فرابنفش و قفل کودک

اشعه فرابنفش خاصیت میکروب کشی و ضدعفونی کنندگی دارد که در برخی از مدل های جدید تعبیه می شود. اگر در خانه فرزند کوچکی دارید از ماشین های ظرفشویی دارای این قابلیت استفاده کنید. این ویژگی در مدل های مدرن تر قرار داده شده است.

سیستم شستشوی اولیه و آب کشی اضافه

این شستشو فقط با آب و بدون استفاده از مواد شوینده انجام می گیرد. در صورتی که ظروف خیلی کثیف باشند یا مدت زمان زیادی در دستگاه مانده باشند و لکه ها بر روی آن ها ثابت شده باشد، می توانید از این برنامه شستشو، استفاده کنید. در سیستم آب کشی اضافه بعد از شست و شو و آب کشی کامل ظروف، اگر لک یا مواد شوینده بر روی ظروف باقی مانده باشد کاملاً برطرف می شود.

شستشو با بخار

این قابلیت علاوه بر اینکه باعث تمیزی و از بین رفتن هر گونه لکه خواهد شد، باعث صرفه جویی در  مصرف آب هم می شود. به وسیله این ویژگی، دیگر نیازی به پاک کردن ظروف قبل از قرار دادن آن ها در ماشین ظرف شویی، استفاده از برنامه شستشوی اولیه و آبکشی اضافه نمی باشد.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه ها بسته شده اند.

Call Now Button