تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

مهمترین قطعات مایکروفر سامسونگ

قطعات مایکروفر سامسونگ

لوازم خانگی شامل وسایل کوچک و بزرگ پرکاربرد و لوازم با کاربرد متوسط می باشد. در این میان ماکروفر سامسونگ یکی از وسایل ضروری آشپزخانه به شمار می رود. در جهیزیه نوعروسان، در خانه و محل کار، رستوران ها و غذاخوری های مختلف از مایکروفر استفاده بسیاری می شود. قطعات مهم ماکروفر سامسونگ که در این مقاله از مرکز فروش قطعات لوازم خانگی دیبا پشتیبان به آن می پردازیم عبارتند از:

بشقاب یا سینی مایکروفر سامسونگ

ظرف بشقاب مانندی که در داخل دستگاه برای قرار دادن مواد غذایی طراحی شده است بشقاب یا سینی مایکروفر نام دارد. این بشقاب خاصیت نسوز دارد و در اثر حرارت و گرمای زیاد و ذوب نمی شود.

درب دستگاه

این دستگاه از دستگیره و قفل مقاومی برخوردار است که هنگام قرار دادن غذا داخل محفظه بسته می شود و به حالت قفل در می آید. پس از تکمیل فرآیند پخت می توانید به آرامی در را باز کرده و به ظرف غذا را بیرون بیاورید. در نظر داشته باشید کار کردن دستگاه با بسته شدن در رابطه مستقیم دارد.

کلید درب

کلید درب یکی از بخش های حساس ماکروفر است که ممکن است آسیب ببیند. این کلید دارای برد الکتریکی خاصی می باشد که عملیات مختلف را از طریق آن می توان مدیریت نمود. در صورت خرابی کلید درب می توان برد را تعمیر کرده و یا نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. با خرابی  کلید درب مایکروفر سامسونگ در ۹۰ درصد موارد درب دستگاه باز نمی شود.

دیود ماکروفر سامسونگ

قطعه الکترونیکی مهمی که در ماکروفر سامسونگ وجود دارد دیود است. دیو جریان برق را به صورت مستقیم به موتور وارد می کند که بتواند عملیات تنظیم حرارت و تولید گرما را انجام دهد. در صورت خرابی این قطعه دستگاه گرم نمی شود و حرارت لازم را تولید نمی کند زیرا مگنترون میزان جریان کافی را برای ارسال حرارت به غذا تامین نمی کند.

کوپلر

وظیفه انتقال انرژی الکتریکی تولید شده از طرف موتور دستگاه به سمت سینی گردان به عهده این قطعه است.

فیلترهای ماکروفر سامسونگ

در ماکروفر سامسونگ فیلترهایی برای پاکیزگی دستگاه و جلوگیری از خرابی تعبیه شده است. فیلتری برای پاکیزگی و جذب گرد و غبار و تکه های غذا وجود دارد. فیلتر جذب چربی ها و جلوگیری از عبور آنها و رسیدن به قطعات داخلی ماکروفر نیز در ساختار این دستگاه قرار گرفته است.

فیوزهای حرارتی و سرامیکی

 در ماکروفر سامسونگ فیوزهای حرارتی و فیوزهای سرامیکی قرار داده شده است. فیوزهای حرارتی همانطور که از نامش پیداست برای جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد دمای دستگاه تعبیه شده‌ اند.  فیوزهای سرامیکی نیز برای کنترل جریان برق ساخته شده اند و از ارسال ولتاژ بالای برق به دستگاه جلوگیری می کنند.

مگنترون قطعه اصلی مایکروفر سامسونگ

اساس کار ماکروفر سامسونگ اشعه های تولید شده آن است. تولید اشعه در این دستگاه را مگنترون انجام می دهد. در این قطعه جریان برق وارد می شود و اشعه لازم برای تولید دمای مورد نیاز دستگاه را تولید می کند همین دلیل همواره در خازن های مگنترون ولتاژ بالای برق وجود دارد.

غلتک زیر بشقاب

برای چرخش بشقاب و حرارت دیدن غذا از غلتک هایی در زیر بشقاب استفاده  شده است. این غلتک ها به آرامی بشقاب را به گردش در می آورند. ممکن است این قطعه به مرور زمان دچار سایش شوند که به راحتی قابل تعویض است.

Rate this post

دیدگاه ها بسته شده اند.

Call Now Button