تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

مهمترین قطعات مایکروفر دوو

قطعات مایکروفر دوو

ماکروفر یکی از لوازم آشپزخانه است که طی سال های گذشته مورد استفاده افراد مختلف قرار گرفته است. کاربردهای گوناگون ماکروفر دوو به ویژه گرم کردن سریع مواد غذایی یکی از نیازهای اصلی افراد در منزل و محل کار است. در منزلی که افراد آن شاغل هستند و برای تهیه غذا و یا گرم کردن آن زمان زیادی در اختیار ندارند، در شرکت هایی که افراد موظف به آوردن غذا از منزل هستند و زمان غذا خوردن آنها محدود است، رستوران ها و غذاخوری های مختلف در شهرها نیازمند ماکروفر هستند. قطعات اصلی ماکروفر دوو که در این مقاله از مرکز فروش قطعات لوازم خانگی دیبا پشتیبان به آن می پردازیم عبارتند از :

برد الکتریکی

برد الکتریکی جهت کنترل صفحه نمایش استفاده می شود کاربر با فشردن گزینه مورد نظر خود نیاز خود از دستگاه را مشخص میکند. این برد کنترل شامل قطعات الکتریکی  ریز و درشت بسیاری است که در صورت خرابی صفحه نمایش گاه از کار می‌افتد و یاد مختل می شود.

قفل درب ماکروفر

درب این دستگاه یکی از قطعات مهم است. هنگامی که غذا داخل دستگاه قرار می گیرد و دکمه شروع به کار فشرده می شود درب قفل شده و فرد قادر به باز کردن آن تا زمان پایان پخت یا گرم شدن غذا نخواهد بود. برای باز کردن قفل درب باید یا زمان سنج به صقر برسد و یا دکمه پایان فشرده شود.

لامپ

برای روشنایی داخل دستگاه جهت مشاهده وضعیت مواد غذایی داخل آن از لامپ های ال ای دی با نور ملایم استفاده می شود.

سینی ماکروفر دوو

در محفظه داخلی دستگاه، سینی کوچک گردانی وجود دارد که ظرف غذا را بر روی آن قرار می دهند تا مواد غذایی با استفاده از اشعه تولید شده از انرژی برق در مدت زمان مورد نظر گرم یا پخته شود. جنس سینی به گونه ای است که موجب سوزش یا چسبندگی در معرض اشعه و گرمای موجود نخواهد شد.

کوپلر

قطعه ای  مهم و کاربردی در ساختار ماکروفر است که وظیفه انتقال انرژی الکتریکی تولید شده از طرف موتور دستگاه به حلقه چرخدار تعبیه شده در آن به سمت سینی گردان را به عهده دارد.

مگنترول زیر سینی گردان

در زیر سینی گردان، مگنترول قطعه مهم و اصلی مایکروفر قرار دارد که امواج مورد نیاز در ماکروفر را تولید می کند. این امواج حرارت و دمای مورد نیاز جهت پخت غذا و یا گرم شدن مواد غذایی را تامین می کند. در صورت مشاهده خرابی در این قطعه باید از متخصص کارآزموده بهره بگیرید. به دلیل حساسیت این قطعه و استفاده از انرژی الکتریکی با ولتاژ بالا در عملکرد آن، حتی پس از خاموش کردن دستگاه مقداری برق در خازن های مگنترون ذخیره خواهد شد.

موتور گردان

مهمترین بخش از قطعات مایکروفر دوو موتور گردان آن است که به عنوان مرکز فرماندهی  دستگاه می باشد. این موتور انرژی مورد نیاز برای  به حرکت در آوردن سینی داخل ماکروفر را تامین می کند و از طریق کوپلر به سینی منتقل می کند. در صورت خرابی موتور محرکه ماکروفر صداهای غیر طبیعی از دستگاه به گوش می رسد.

غلتک زیر بشقاب

در قسمت زیرین بشقاب یا سینی ماکروفر غلتکی وجود دارد که برای چرخاندن و به حرکت در آوردن سینی قرار داده شده است. این غلطک به کم کردن اصطکاک سینی و چرخاندن راحت آن کمک می کند. ممکن است به مرور زمان این غلطک  ساییده یا فرسوده شود که باید نسبت به تعویض آن اقدام نمایید.

دیود

قطعه دیگری که در ماکروفر دوو وجود دارد دیود با ولتاژ بالا است که برای  تبدیل جریان برق متناوب به جریان مستقیم استفاده می شود.

فیلتر

یکی دیگر از قطعات ماکروفر دوو فیلتر ذغالی آن است. این فیلتر برای جمع کردن آلودگی ها و بوی ناشی از مواد غذایی استفاده می شود. پس از گذشت مدت زمانی از استفاده از دستگاه و انجام پخت و پز های متعدد، ذرات غذا در فیلتر انباشته می شود و این قطعه کارایی اولیه خود را از دست می دهد به همین دلیل هر چند وقت یکبار نسبت به تعویض فیلتر اقدام نمایید.

فیلتر چربی

غذاهایی که درون ماکروفر پخته می شوند خواه ناخواه ذرات چربی فراوانی از خود متصاعد می کنند. در ماکروفر دوو فیلتر چربی قرار گرفته است که فن خروجی تمیز نگه داشته شود. فیلتر چربی در کف ماکروفر جاسازی می شود که با گیره های فنری به قسمت های دیگر وصل می شود. پس از استفاده طولانی مدت از دستگاه بهتر است فیلتر چربی را خارج کرده و با آب و صابون شستشو دهید.

فن خنک کننده

برای خنک کردن قطعات داخلی دستگاه به ویژه موتور ماکروفر دوو، فن خنک کننده طراحی شده است. در صورت خرابی فن صداهای غیرعادی از دستگاه به گوش می رسد.

فیوز حرارتی

در این وسیله برقی حساس فیوز حرارتی دقیقی تعبیه شده است که تنظیم حرارت و دمای داخل ماکروفر را برعهده دارد. با وجود فیوز حرارتی ماکروفر دوو دمای دستگاه بیش از حد بالا نمی رود و پس از رسیدن به دمای مورد نظر انرژی برق را  قطع می شود.  طراحی مایکروفر دوو به گونه ای است که در صورت خرابی فیوز دستگاه روشن نمی شود زیرا در وضعیت خرابی فیوز حرارتی میزان دما بسیار بالا می رود و این داغ شدن مشکلات امنیتی بسیاری را به همراه خواهد داشت. در صورت خرابی فیوز باید آن را تعویض کرد زیرا فیوز سوخته قابل تعمیر نمی باشد.

4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاه ها بسته شده اند.

Call Now Button