تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

مهمترین قطعات ماشین لباسشویی دوو

فروش قطعات ماشین لباسشویی دوو

یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی که امروزه تقریباً در همه خانه ها یافت می شود و نقش مهمی در بهداشت و پاکیزگی لباس ها و تسهیل فعالیت های زندگی روزمره بر عهده دارد ماشین لباسشویی است. ماشین های لباسشویی دوو با برخورداری از بالاترین تکنولوژی در ساخت قطعات لباسشویی یکی از بهترین برندها در زمینه ماشین لباسشویی محسوب می شود. در این بخش قصد داریم تا به معرفی انواع قطعات ماشین لباسشویی دوو برای آگاهی بیشتر مشتریان بپردازیم.

بدنه ماشین لباسشویی

معمولا در ماشین های لباسشویی دوو همانند دیگر برندهای برتر ماشین لباسشویی، بدنه دستگاه از نوعی فلز مقاوم ساخته می شود که مقاومت کافی در برابر زنگ زندگی، اکسید شدگی، حرارت و برق گرفتگی را دارا باشد. وظیفه اصلی بدنه دستگاه نگهداری و محافظت از قطعات الکترونیکی و مکانیکی است که در درون ماشین لباسشویی تعبیه می شوند.

دیگ

به منظور افزایش مقاومت در برابر زنگ زدگی، معمولاً در ماشین های لباسشویی دوو، دیگ  از جنس استیل و یا دیگر ورق های لعاب کاری شده ساخته می شود. بسیاری از قطعات ماشین لباسشویی مانند ترموستات، مجرای ورودی و خروجی آب و پمپ تخلیه در بدنه دیگ جاسازی می شوند اما نقش اصلی دیگ در ماشین لباسشویی نگهداری آب است.

شیر برقی

باز کردن مجرای ورود آب به ماشین لباسشویی توسط این قطعه انجام می شود. با عبور جریان برق از این شیر که یک قطعه الکترومکانیکی است مسیر آب باز شده و آب مورد نیاز برای شستشوی لباس ها وارد دستگاه می شود. این شیر در حالت عادی قطع است.

آبکش

قسمتی از ماشین لباسشویی است که استوانه ای شکل بوده و تمام سطح آن دارای سوراخ هایی شبیه آبکش است. این بخشی از ماشین لباسشویی است که لباس ها در درون آن ریخته می شوند و در هنگام روشن شدن دستگاه آّب و مواد شوینده از طریق این سوراخ ها وارد آبکش می شود تا به لباس ها برسد. به علاوه، آبکش با حرکت های دورانی خود در هنگام شست و شوی لباس ها باعث جابه جا شدن و چرخاندن آن ها می ‌شود تا لباس ها به طور کامل با آب و مواد شوینده تماس پیدا کنند. البته معمولا در ماشین های لباسشویی دوو، برآمدگی هایی در دیواره داخلی آبکش وجود دارد تا از سر خوردن لباس ها به هنگام چرخش سریع دستگاه جلوگیری شود.

موتور

موتور که یکی از مهمترین قطعه های الکتریکی ماشین لباسشویی محصوب می شود با استفاده از جریان برق آبکش را در مراحل مختلف شستشو به حرکت در می آورد.

تایمر

این قطعه یکی از مهمترین قطعات کنترل کننده در ماشین های لباسشویی دوو است که همانند مغز فرمان دهنده دستگاه عمل می کند. پس از دریافت فرمان آغاز به کار، این قطعه، دیگر قطعات را برای انجام مراحل مختلف شستشو از جمله آب گیری، گرم کردن آب، شستشو با دور کند و تند، آبکشی و خشک کردن به صورت خودکار هماهنگ کرده و عملیات شستشو را بر اساس برنامه زمان بندی مشخص شده انجام می دهد.

هیدروستات

وظیفه اصلی این قطعه کنترل مقدار آب ورودی به ماشین لباسشویی است. در واقع این قطعه میزان آب وودی به دستگاه در برنامه های مختلف شستشو  و از سرریز شدن آب در ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.

کاسه نمد

وظیفه اصلی این قطعه جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به بلبرینگ های دیگ و پمپ آب در ماشین های لباسشویی دوو است.

فلکه یا پولی بزرگ

وظیفه اصلی این قطعه حرکت دادن آبکشبا بکارگیری نیروی موتور است و به شکل های مختلف بر روی محور آبکش بسته می شود.

پولی کوچک

این قطعه که روی محور الکتروموتور قرار دارد سرعت آبکش را در مراحل مختلف شستشو تنظیم می کند.

تسمه

در مدل هایی از ماشین لباسشویی دوو که از نوع تسمه ای هستند این قطعه، موتور دستگاه را به دیگ متصل می کند و وظیفه اصلی آن انتقال نیروی موتور از پولی کوچک به پولی بزرگ است. تسمه ها  دارای انواع مختلفی هستند از جمله تسمه با مقطع ذوزنقه یا ذوزنقه دندانه دار، تسمه شیاردار، تسمه های دارای اندازه های مختلف و غیره

پمپ آب

وظیفه اصلی این پمپ خارج کزدن آب کثیف از داخل ماشین لباسشویی به فاضلاب است. زیرا در مراحل مختلف شستشوآب کثیف شده و لازم است که این آب کثیف از دستگاه خارج شده و آب تمیز جایگزین آن شود.

وزنه یا لنگر

این قطعات نقش ضربه گیر را در ماشین لباسشویی ایفا می کنند. در واقع وظیفه اصلی وزنه ها و لنگرها در ماشین های لباسشویی دوو برقراری تعادل دیگ در زمان لرزش های دستگاه مخصوصاً در هنگام حرکت موتور با دور زیاد است که برای خشک کردن لباس انجام می شود. این وزنه ها می ‌تواند از جنس بتن سنگین، چدن، سیمان و یا وزنه هایی با روکش پلاستیکی باشند و در بالا، زیر، جلو یا عقب دیگ قرار می گیرند.

واشرهای آب بندی

این واشرها برای آب بندی بخش های مختلف ماشین لباسشویی بکار می روند و معمولا از جنس لاستیک ساخته می شوند. انواع این واشرها در ماشین های لباسشویی دوو عبارتند از واشر آب بندی المنت، واشر آب بندی ترموستات، واشر آب بندی پمپ آب، واشر آب بندی فیلتر و واشر آب بندی شیلنگ ورودی و خروجی آب.

لاستیک دور درب

این قطعه یکی از اساسی ترین قطعات ماشین های لباسشویی دوو است. مهمترین کاربرد این لاستیک پوشاندن فضای خالی بین بدنه ماشین لباسشویی و دیگ شستشو است و بدین ترتیب از نشت آب درون ماشین به بیرون به هنگام شستشو جلوگیری می کند. همچنین این قطعه به هنگام کار کردن دستگاه مانع ایجاد صدای لرزش شدید می شود.

انواع ضربه گیر و صنعت

در ماشین های لباسشویی دوو،  برای نگهداری دیگ از فنر و برای ایجاد تعادل در دیگ و محدود کردن حرکات آن در جهت های مختلف از لرزه گیر استفاده می شود. لرزه گیرها دارای انواع مختلفی همچون روغنی اصطکاکی و فنری هستند.

محفظه پودر

در این محفظه  پودر مخصوص شست و شوی لباس ها ریخته می شود. در ماشین های لباسشویی دوو معمولا این محفظه دارای چندین قسمت است که برای استفاده از انواع شوینده ها مانند شوینده‌های اصلی مواد نرم کننده، سفید کننده و غیره مورد استفاده قرار می گیرند.

خرطومی دیگ به فیلتر

از طریق  این خرطومی آب کثیف پس از شستشوی لباس ها از دیگ به فیلتر منتقل می شود.

خرطومی دیگ به محفظه پودر

این خرطومی برای هدایت مخلوط پودر و آب از محفظه پودر به درون دیگ، به کار می رود.

فیلتر

فیلتر محل تجمع ذرات مختلفی است که از شست و شوی لباس ها حاصل می شوند مثلاً انواع کرک، پشم، سکه، دکمه و غیره.

شیلنگ ورودی آب

این شیلنگ که یک سر آن به آب شهری و سر دیگر آن به دستگاه متصل می شود برای ورود آب به داخل دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

شیلنگ خروجی

این شیلنگ که یک سر آن به فاضلاب متصل است به منظور تخلیه آب درون دیگ توسط پمپ تخلیه به کار می رود.

4.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه (24)

  • انصارب

    سلام.شیر برقی دوو هفت کیلویی دارید ؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام موجود هست

  • کاظم نصاری

    سلام روزبخیر… تاخو لباسشویی دوو دارید

    • دیبا پشتیبان

      سلام داریم

  • Alireza

    سلام وقت بخیر برد لباسشویی دو ۹ کیلویی اتوماتیک رو دارین؟
    مدل dwd-h1012

    • دیبا پشتیبان

      سلام فعلا خیر

  • وحید پناهپور

    سلام سه نظام لباسشویی دوو دارین؟ قیمتش چنده؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام موجود داریم تماس بگیرید

  • محسن

    سلام.ماشین لباسشویی پیغام OE میدهد یعنی هیدروستات مشکل دارد.موجود دارید قیمتش چنده؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام موجود هست جهت استعلام قیمت تماس بگیرید

  • علی

    سلام
    برد لباسشویی 8کیلو دوو موجود دارید؟؟قیمت؟؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید.

  • میلاد تاجیک

    سلام وقت بخیر,جناب وزنه یا لنگر موجود دارید

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید

  • فواد بيسادي

    سلام
    وقت شما بخیر
    بدنه کامل ماشین لباسشویی دوو ٨ کیلویی موجود دارید؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید.

  • مجید زبل

    سلام دکمه های پلی و چند دکمه جلو ماشین لباسشویی افتاده ایا قابل تعمیره مدلDWK-8214 هستش اگه دارید با من تماس بگیرید ممنون میشم

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید.

  • مجید

    با سلام قیمت دینام یا موتور ماشین لباسشویی دوو ۷ کیلویی رو میخوام در صورت امکان به ایمیلم فرستاده شود

    • دیبا پشتیبان

      سلام. لطفا تماس بگیرید

  • مجید

    سلام تسمه شماره 1176 دارین اگه موجود دارین میتونین به شهرستان ارسال کنین؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید

  • علیرضا

    سلام.
    بلبرینگ و سه نظام ماشین لباسشویی دوو ۸ کیلویی میخوام.
    موتور تسمه ای

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید

Call Now Button