تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

مهمترین قطعات ماشین لباسشویی ال جی

فروش قطعات ماشین لباسشویی ال جی

یکی از لوازم ضروری در منزل ماشین لباسشویی می باشد که برند ال جی در میان برندهای مختلف از شهرت فراوانی برخوردار است. قطعات ماشین لباسشویی ال جی از حساسیت زیادی برخوردار است و در صورت استفاده نادرست دچار نقص فنی خواهند شد. در این مقاله به بررسی مهمترین قطعات ماشین لباسشویی ال جی می پردازیم. ماشین لباسشویی از اجزای ریز و درشت فراوانی تشکیل شده است که مهمترین آنها عبارتند از:

بدنه ماشین لباسشویی

یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی ال جی بدنه آن است که از جنس فلزهای پایدار ساخته شده و از اجزای داخلی آن نگهداری می کند. رنگ آمیزی و ساختار کلی بدنه لباسشویی به گونه ای است که در دمای بالا مشکلی پیدا نمی کند و همچنین با استفاده طولانی مدت اکسید نمی شود .

دیگ لباسشویی

برای نگهداری آب در ماشین لباسشویی از دیگ استفاده می شود که معمولاً از جنس استیل یا گالوانیزه است که اکسید نمی شود. بر روی آن نیز روکش پلاستیکی پایداری قرار دارد. این بخش یکی از اصلی ترین قطعات دستگاه است.

آبکش

به قسمت استوانه ای که در داخل ماشین لباسشویی قرار دارد و لباس ها درون آن ریخته می شود آبکش گفته می شود. هنگام چرخش لباس ها درون ماشین لباسشویی برجستگی های بر روی آبکش مانع لیز خوردن و متراکم شدن آنها می شود و به این ترتیب لباس ها به طور کامل با آب و پودر شوینده تماس پیدا می کند.

بلبرینگ

یکی دیگر از قطعات ماشین لباسشویی ال جی بلبرینگ است که موجب تسهیل گردش ها درون دیگ می شود. بلبرینگ یکی از اجزای اساسی در ساخت لوازم خانگی می باشد که در صورت خرابی باید شخص متخصص اقدام به تعمیر یا تعویض آن نماید.

واشرهای آب بندی در ماشین های لباسشویی

این واشرهای پلاستیکی بخش های مختلف دستگاه را آب بندی می کند. کاربرد این واشرها در آب بندی کردن المنت، ترموستات گازی، پمپ آب، فیلتر، شلنگ ورودی و غیره است.

کاسه نمد

انواع ماشین های لباسشویی با توجه به اندازه آنها دارای کاسه نمدهای گوناگونی هستند. در صورت بروز خرابی در این قطعه آب به بلبرینگ های داخلی و همچنین پمپ رخنه می کند و آنها را از بین می برد. بهتر است هنگام تعمیرات دستگاه کاسه نمد به طور کلی عوض شود.

پولی ها

پولی های بزرگ و کوچک یکی دیگر از قطعات به کار رفته در ماشین لباسشویی هستند که بر روی محور اصلی آبکش قرار می گیرند و وظیفه پولی بزرگ انجام حرکات چرخشی  آبکش است. پولی کوچک نیز بر روی موتور جای دارد که به کمک پولی بزرگ سرعت آبکش را کنترل می کند.

تسمه موتور

تسمه به کار رفته در ماشین لباسشویی ال جی انرژی موتور دستگاه را از پولی کوچک به پولی بزرگ انتقال می دهد. در صورتی که پولی ها در یک راستا قرار داشته باشند تسمه دستگاه همواره سالم خواهد بود. بنابراین در صورت آسیب دیدن تسمه صدای دستگاه افزایش می یابد. این تسمه باید کشش مناسب داشته باشد، شل بودن یا سفت بودن آن موجب خرابی در قطعات و یا ایجاد سر و صدای  دستگاه می شود. تسمه ها در سه نوع ذوزنقه ای، ذوزنقه دندانه دار و شیاردار استفاده می شود.

موتور

موتور دستگاه اصلی ترین بخش دستگاه است که با هماهنگ کردن قطعات و اجزای دیگر ماشین لباسشویی را مدیریت می کند. عملکرد درست دستگاه بر پایه عملکرد درست موتور است و هر گونه خرابی در این قطعه موجب اختلال در کار کردن ماشین می شود.

لنگرها

یکی دیگر از قطعات ماشین لباسشویی ال جی لنگر یا وزنه می باشد. این قطعه جهت کنترل لرزش ها و تکان های دیگر موجود در دستگاه در هنگام شستشو و خشک کردن لباس تعبیه شده است.  وزنه ها معمولاً از جنس یا بتون هستند که دارای روکش پلاستیکی می باشند و بین 3.5 تا ۱۸ کیلوگرم وزن دارند .

لاستیک پیرامون درب لباسشویی

لاستیک میان ورودی دیگ و بدنه دستگاه ها قرار می گیرد که با قرار گرفتن شیشه بر روی آن  به خوبی آب بندی می شود و موجب می شود آب موجود در دستگاه به بیرون ریخته نشود. علاوه بر آن موجب کاهش فشار وارده ناشی از لرزش و تکان های دیگ نسبت به بدنه دستگاه می شود.

لرزه گیرهای ماشین لباسشویی

لرزه گیرهای فنری، روغنی، اصطکاکی هوایی و اصطکاکی کفشکی در ماشین لباسشویی داده می شود. این لرزه گیرها موجب ثابت بودن دیگ در داخل بدنه می شود که توسط فنرهای موجود در آنها کنترل می شود. به طور کلی برای برقراری تعادل و توازن دیگ از فنرها و کمک فنرهای مختلف استفاده می شود.

دستگیره دستگاه

لباسشویی ال جی دستگیره های مختلفی را دارا می باشند که در انواع گوناگونی تعبیه شده‌ اند. دستگیره های بدون قفل، دارای قفل مکانیکی، دارای قفل کودک، دارای میکروسوئیچ های مختلف  و مواردی از این قبیل جهت بسته شدن در دستگاه طراحی شده‌اند.

جاپودری

این بخش در ماشین های مختلف سه قسمت یا چهار قسمت هستند که در هر کدام مواد شوینده مورد نظر قرار می گیرد. این بخش ها شامل شستشوی اصلی، شستشوی مقدماتی، افزودن مواد نرم کننده، استفاده از مواد آهار دهنده هستند. بیشترین میزان پودر در قسمت شستشوی اصلی قرار می گیرد.

شلنگ ها

شلنگ ورودی آب برای آب شهری به شیر دستگاه ساخته شده است که در ماشین های لباسشویی ال جی دارای ورودی آب سرد و گرم هستند. شلنگ تخلیه برای خارج کردن آب کثیف به فاضلاب  تعبیه شده است که با استفاده از یک پمپ تخلیه خروج آب را انجام می دهد.

فیلتر

یکی دیگر از قطعات ماشین لباسشویی ال جی فیلتر است که کرک ها، نخ ها، سنجاق و سایر اشیا خارج شده از لباس ها درون آن جمع می شود. بنابراین پس از مدتی استفاده از دستگاه باید فیلتر را خارج کرده و آن را به خوبی شستشو داد. در مدل های مختلف ماشین لباسشویی فیلترهای گوناگونی وجود دارد

خرطومی

این قطعه که در بخش از دیگ به فیلتر متصل می شود و آب کثیف را از دیگ شستشو به فیلتر پمپ ارسال می کند. این قطعه به گونه ای طراحی شده است که لرزش دیگ موجب پارگی آن نمی شود.

2/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه ها بسته شده اند.

Call Now Button