تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

آموزش تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی سامسونگ

آموزش تعمیرات تخصصی ماشین لباسشویی سامسونگ

ماشین لباسشویی یکی از ضروری‌ترین لوازم خانگی است و خراب شدن آن برای همه افراد خانواده مانند کابوس است. با این حال هر وسیله الکترونیکی امکان خراب شدن دارد و نمی‌توان از آن جلوگیری کرد. یکی از برندهای محبوب ماشین لباسشویی در سراسر جهان و بخصوص کشور ما، سامسونگ است. این برند با ارائه قطعات یدکی اصلی لباسشویی به نمایندگی‌های مجاز در سراسر جهان موجبات آسودگی مشتریان را فراهم کرده است. خوشبختانه از آنجایی که ماشین لباسشویی بسیار سنگین است و حمل آن تا تعمیرگاه و نمایندگی واقعا مشکل است، امروزه این دستگاه‌ها را طوری طراحی می‌کنند که تعمیرکاران حرفه‌ای بتوانند در منزل تعمیرات مربوطه را انجام دهند و با این کار رضایت مشتری نیز فراهم می‌شود بخصوص با قطعات اصلی لباسشویی سامسونگ.

مشکلات ماشین لباسشویی سامسونگ و تعمیر آن

ماشین لباسشویی روشن نمی‌شود

روشن نشدن دستگاه ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است برق‌رسانی به دستگاه به درستی انجام نشود. در این حالت، کابل اتصال و پریز برق از نظر سالم بودن باید بررسی شوند. اگر مشکل از برق دستگاه است، باید سیم برق را تعویض کنید. اگر ایراد از برق منزل است، مشکل آن را رفع کنید. همچنین بررسی کنید برق نوسان نداشته باشد، در بسیاری از موارد ماشین لباسشویی به دلیل نوسان برق روشن نمی‌شود. دلیل احتمالی دیگر، خراب شدن دکمه روشن- خاموش یا پنل مربوط به آن است. در این مورد باید دکمه یا پنل آن تعویض شوند.

آب تخلیه نمی‌شود

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دلایل مختلفی دارد. به عنوان مثال ممکن است به دلیل مسدود شدن یا پارگی شیلنگ تخلیه باشد، پمپ تخلیه آن خراب شده باشد یا کنترل برد دچار مشکل شده باشد. برای تعمیر آن، ابتدا شیلنگ باید بررسی شود: طول شیلنگ نباید زیاد باشد و محل قرارگیری آن تا نصف ارتفاع لباسشویی باشد. درون آن را آب بریزید و امتحان کنید که چیزی راه آن را مسدود نکرده باشد. دهانه اتصال شیلنگ به ماشین لباسشویی را هم بررسی کنید.

اگر مشکل از شیلنگ نبود باید پمپ تخلیه بررسی شود. ابتدا ماشین لباسشویی را از برق جدا کنید. اگر با تمیز کردن پمپ تخلیه مشکل آن برطرف نشد، احتمالا فرسوده شده است و باید تعویض شود.

مشکل بعدی ممکن است به تایمر و کنترل برد ارتباط داشته باشد که احتمالا فرمان تخلیه را صادر نمی‌کنند. این مشکل ممکن است به دلیل آب رفتگی در این قسمت ایجاد شده باشد یا اینکه به دلیل نوسان برق و سوختن خازن‌ها باشد. بنابراین قبل از هر چیز باید این مشکلات اصلی برطرف شوند. پس از آن اگر برد الکترونیکی و تایمر نسوخته باشند می‌توان قطعات آنها را تعویض و برد را تعمیر کرد. اما در صورتی که سوخته باشند فقط می‌توان آنها را تعویض کرد.

کد خطا برای مشکل عدم تخلیه آب و مشکل پمپ تخلیه در ماشین لباسشویی سامسونگ 5E، 5C و E2 است.

ماشین لباسشویی صدای زیادی دارد

در این حالت ممکن است لباس‌ها به شکل نامتعادل درون ماشین قرار داده شده باشند. معمولا این مشکل با خاموش کردن دستگاه و بیرون آوردن لباس و بارگذاری مناسب حل می‌شود. برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی سامسونگ این مشکل را تشخیص می‌دهند و وقتی بار متعادل نیست کار را شروع نمی‌کنند. همچنین بررسی کنید که لباسشویی در سطح صاف قرار گرفته باشد. تراز نبودن دستگاه خودش مشکل متعادل نبودن لباس‌ها را دو برابر می‌کند. کدهای مربوط به ماشین لباسشویی سامسونگ درباره عدم تعادل لباس‌ها در درام UE، E4 و Ub هستند.

اگر مشکل از بار نباشد، به احتمال زیاد بلبرینگ ایراد پیدا کرده است. شکستگی و ساییدگی بلبرینگ یکی از متداول‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی‌ها است. بسته به نوع تشخیص باید بلبرینگ تعمیر یا تعویض شود.

سرویس و نگهداری ماشین لباسشویی سامسونگ

درب ماشین لباسشویی باز نمی‌شود

قبل از هر چیز باید لباسشویی از برق کشیده شود. در صورتی که دسته درب به شدت سفت شده است، مشکل از قفل درب است. بیشتر ماشین‌های لباسشویی از قفل حرارتی استفاده می‌کنند که به شکل خودکار پس از دو دقیقه درب را باز می‌کند. اگر قفل گیر کرده باشد و بعد از 5 دقیقه باز نشود، می‌توانید با یک ضربه به دستگیره در آن را باز کنید. اگر باز نشد درپوش فوقانی درب را بردارید و زبانه قفل را حرکت دهید تا درب باز شود. پس از باز شدن درب باید سیستم قفل و زبانه آن را بررسی کنید. اگر خراب شده است باید آن را تعمیر یا در غیر این صورت تعویض کرد. همچنین ببینید لولاها و پیچ‌های آن درست کار می‌کنند یا نه.

اگر مشکل باز نشدن در به دلیل تخلیه نشدن آب باشد، باید بررسی شود که چیزی مسیر خروجی آب را مسدود نکرده باشد. گاهی ممکن است مشکل از عملکرد میکروسوئیچ‌هایی باشد که درب را قفل می‌کنند. اگر ایراد پیدا کرده باشند باید تعویض شوند.

در ماشین لباسشویی سامسونگ کدهای مربوط به درب dE، dE1، Ed، dC، DC1 و DC هستند.

آب داخل مخزن لباسشویی گرم نمی‌شود

این مشکل به المنت یا ترموستات‌های ماشین لباسشویی ارتباط دارد. اگر هر یک از آنها با مشکل مواجه شده‌اند باید تعویض شوند.

خشک کن عمل نمی‌کند

در این حالت ممکن است مشکل از برق‌رسانی باشد. پریزها، سیم و کابل، تایمر و نیز برد الکترونیکی ماشین لباسشویی را بررسی کنید. اگر موتور داغ کرده باشد ممکن است خشک کن کارش را به درستی انجام ندهد. در صورت سوختن خازن یا قطع شدن سیم رابط آن، باید خازن را تعویض کنید یا سیم آن را عوض کنید.

لباس‌ها به خوبی شسته نمی‌شوند

در این حالت احتمالا مشکل از آب‌گیری ماشین لباسشویی است. فشار کم آب سبب می‌شود پودر کامل حل نشود یا پودررسانی به درون محفظه به خوبی انجام نشود. در این حالت باید شیلنگ‌های ورودی و دریچه شیر آب و اجزای دیگر آب‌رسانی بررسی شوند. اگر تخلیه آب هم به خوبی صورت نگیرد همین مشکل پیش می‌آید. بنابراین باید فیلترها و نیز پمپ تخلیه آب را بررسی کنید.

مورد دیگر کنترل برد یا برد الکترونیکی و تایمر دستگاه هستند که بر آب‌رسانی تأثیر دارند. اگر خراب هستند باید تعویض شوند. دلیل دیگر این است که دستگاه خوب نمی‌چرخد. در این حالت باید سلامت و قدرت موتور بررسی شود.

آب از ماشین لباسشویی نشت می‌کند

اولین دلیلی که باید بررسی شود این است که لباسشویی روی سطح تراز قرار گرفته باشد. اگر مشکل از این مورد نیست، ممکن است باید بررسی شود که آب دقیقا از چه جاهایی نشت می‌کند. دستگاه را از برق بکشید. اگر آب از زیر دستگاه نشت می‌کند احتمال دارد مشکل از شیلنگ باشد. شیلنگ ورودی و خروجی باید به شکل صحیح وصل شده باشند و پارگی یا سوراخ نداشته باشند. دومین دلیل، پمپ تخلیه است. اگر پمپ با مشکل مواجه شده باشد، باید تعمیر یا تعویض شود. همچنین دریچه شیر آب ورودی را بررسی کنید که دچار زنگ‌زدگی یا رسوبات نشده باشد.

یکی دیگر از مشکلات نشت آب از ماشین لباسشویی لاستیک دور درب است. در این حالت آب از درب جلو نشتی دارد. لاستیک درب به مرور زمان خراب یا فرسوده می‌شود و درب به خوبی بسته نمی‌شود؛ به همین دلیل آب به بیرون می‌ریزد. این لاستیک را به راحتی می‌توان تعویض کرد.

در صورتی که بیش از حد از پودر شستشو یا مایع نرم کننده آب استفاده شده باشد مشکل سرریز وجود دارد. در ماشین لباسشویی سامسونگ خطای آن با OE، OF،  E3و OC نشان داده می‌شود. این مشکل به معنای خرابی دستگاه نیست و نیاز به تعمیر چیزی ندارد.

بدنه ماشین لباسشویی برق دارد

اگر با دست زدن به بدنه ماشین لباسشویی حس می‌کنید دستگاه برق دارد، آن را از برق بکشید. در این حالت باید ابتدا سیم‌های اتصال به برق بررسی شوند. اگر سیم‌ها معیوب شده باشند باید آنها را تعویض کنید. دلیل دوم ممکن است به دلیل اتصالی کردن قطعات الکترونیکی داخلی دستگاه، خازن‌ها و سیم‌پیچ‌های آنها باشد یا موتور دستگاه نیم‌سوز شده باشد. در این حالت، ماشین لباسشویی باید کاملا از برق جدا شود و تمام سیم‌ها و قطعات الکترونیکی و کنترل برد از نظر خوردگی یا فرسودگی بررسی شوند.

ماشین به شدت لرزش دارد

دلایل متعددی برای این مشکل وجود دارد. در صورتی که ماشین هنگام آب‌کشی کردن به شدت تکان می‌خورد، باید قبل از هر چیز بررسی کنید که دستگاه در محل صافی قرار گرفته باشد و تراز باشد. دلیل احتمالی دیگر تاب برداشتن محور محفظه است که در این صورت باید آن را تعویض کرد. اگر مشکل به دلیل عدم تخلیه صحیح آب است، باید پمپ تخلیه را تمیز کنید یا اگر خرابی دارد آن را تعمیر کنید. همچنین از سالم بودن بلبرینگ و تایمر نیز اطمینان حاصل کنید.

ماشین‌های لباسشویی جدید در بسیاری از موارد خودشان به شکل هوشمند بسیاری از خطاها و عیب‌ها را مشخص می‌کنند. با این حال تعمیر آنها کار هر کسی نیست و از آن مهم‌تر اینکه اگر در تعمیر آنها از قطعات یدکی اصلی استفاده نشود، نه تنها سبب ایجاد مشکلات بیشتری می‌شود، بلکه هزینه‌های بیشتری را بر شما تحمیل می‌کند. استفاده از قطعات نامناسب یا ریشه‌یابی نکردن مشکل اصلی ماشین لباسشویی سبب می‌شود عمر دستگاه کاهش یابد. اگر هر مشکلی را در دستگاه می‌بینید، آن را از برق بکشید و نسبت به تعمیرات آن اقدام کنید. کار کشیدن از دستگاه با وجود مشکل سبب می‌شود قطعات سالم آن هم با مشکل روبه‌رو شوند. برای تعمیر ماشین لباسشویی‌ تان حتما به تعمیرکاران معتبر و نمایندگی‌های مجاز سامسونگ مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه ها بسته شده اند.

Call Now Button