تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

تشخیص عیب قطعات در تعمیرات یخچال ساید بای ساید سامسونگ

عیب یابی و تعمیر یخچال سامسونگ

 یخچال ساید بای ساید سامسونگ یکی از مدل های پرطرفدار در لوازم خانگی به ویژه در خرید جهیزیه است و خانواده ها ترجیح می دهند از این مدل یخچال ها خریداری کنند. یخچال ها در عین داشتن کیفیت مناسب، خدمات پس از فروش و همچنین تعمیرگاه های مجاز که از مزایای برند سامسونگ محسوب می شود معایبی نیز دارند که در ادامه به بررسی این معایب می پردازیم. همچنین ایرادات رایجی که در قطعات یخچال ساید بای ساید سامسونگ مشاهده می شوند را از نظر می گذرانیم.

یخچال ساید بای ساید سامسونگ

از زمان تولید شدن یخچال های ساید سامسونگ به دلیل تفاوت آن با یخچال های قدیمی تر افراد زیادی برای خرید این محصولات روانه بازار شدند. این یخچال ها مانند همه لوازم خانگی دیگر دارای مزایا و معایب خاص خود هستند. به هر حال در صورتی که تصمیم به خرید یخچال ساید بای ساید سامسونگ دارید آن را از فروشگاه های معتبر و نمایندگی های مجاز خریداری نمایید. اگر بخواهیم به طور مختصر معایب یخچال های ساید سامسونگ را نام ببریم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

دشوار بودن جابه جایی و قرارگیری در آشپزخانه

یکی از معایب بزرگ یخچال ساید بای ساید سامسونگ جابجایی دشوار آن است. یخچال های ساید بای ساید سامسونگ دارای یخچال و فریزر جداگانه است که هر دو به هم چسبیده اند و به صورت یکجا جابه جا می شوند. به همین دلیل در صورتی که بخواهید در اثاث کشی منزل و یا در مواقعی که نیاز به تعمیر دارید یخچال را جابجا کنید، این کار به سختی انجام می شود.هنگامی که تصمیم به خرید یخچال ساید بای ساید سامسونگ دارید باید ساختمان آشپزخانه و دکوراسیون آن را به خوبی در نظر بگیرید زیرا به دلیل بزرگ بودن یخچال ممکن است به خوبی در آشپزخانه جا نشود. گاهی قرار دادن یخچال ساید بای ساید به سامسونگ در آشپزخانه موجب  قرارگیری جلوی کابینت ها می شود. به طور کلی یخچال ساید بای ساید سامسونگ برای کسانی که در منزل اجاره ای زندگی می کنند گزینه مناسبی نیست.

تعویض فیلتر تصفیه آب  و هزینه تعمیرات دیگر

یکی از ایرادات یخچال ساید بای ساید سامسونگ تعویض فیلتر تصفیه آب می باشد. فیلتر تصفیه آب یکی از مزایای مهم و غیر قابل چشم پوشی این یخچال هاست اما در بازه های زمانی ۶ ماهه باید تعویض شود. بنابراین هزینه تعویض فیلتر را به صورت ثابت در نظر داشته باشید.

 یخچال ساید بای ساید سامسونگ به دلیل ساختار خاص خود دارای روش های تعمیرات منحصر به فرد می باشد. به همین دلیل هزینه تعمیرات این یخچال ها از یخچال های معمولی اندکی بیشتر است. تعمیرکاران عادی قادر به تعمیر یخچال ساید بای ساید سامسونگ نیستند و برای تعمیرات به شخص متخصص نیاز دارید.

ظرفیت کم یخچال

یکی از امتیازهای یک یخچال خوب نسبت به سایرین میزان ظرفیت آن است. به هنگام مهمانی ها و یا پس از گذشت چند سال و افزایش تعداد اعضای خانواده یخچال بزرگ و جادار نیاز دارید. بنابراین هنگام خرید یخچال به ظرفیت آن توجه ویژه ای خواهید داشت.  بعضی از مدل های یخچال ساید بای ساید سامسونگ دارای ظرفیت اندکی هستند و فضاهای داخلی تعبیه شده در آن ها کوچک است. بنابراین در صورتی که نیاز به یخچالی با ظرفیت بیشتر دارید همه مدل ها را به دقت بررسی نمایید که در آینده با مشکل کمبود جا روبرو نشوید.

روشن نشدن یخچال ساید بای ساید سامسونگ

یکی از ایرادات رایج در یخچال های ساید بای ساید روشن نشدن آنها می باشد. اگر یخچال ساید بای ساید سامسونگ شما روشن نمی شود ابتدا پریز برق و یا سیم یخچال را بررسی نمایید. در صورتی که ایراد از برق رسانی نباشد احتمالا کلید ترموستات ایراد دارد که در این صورت باید آن را از یخچال جدا نمود و مشکل موجود را برطرف کرد. در صورتی که محافظ جریان موتور آسیب دیده باشد یخچال روشن نمی شود بنابراین باید اورلود موتور را تعویض نمود.

از کار افتادن یا اختلال در عملکرد اتومات یخچال

در صورتی که اجزای تشکیل دهنده ترموستات از جمله لوله بلو معیوب باشد اتومات یخچال به درستی کار نمی کند. یکی دیگر از مواردی که منجر به اختلال در عملکرد اتومات یخچال ساید بای ساید سامسونگ می شود چسبندگی اتصالات ترموستات است. در این شرایط باید کلید ترموستات را جدا کرده و اتصالات آن را که به هم چسبیده اند تفکیک کنید و پس از تمیز کردن آن را دوباره در جای خود نصب کنید. وجود برفک زیاد در قسمت تولید یخ در یخچال موجب بروز اشکال در اتومات می شود و در عملکرد آن تغییر ایجاد می کند. در این شرایط باید ابتدا برق یخچال را قطع کرده و برفک ها را آب نمایید. پس از آب شدن برفک ها می توانید دستگاه را به برق بزنید.

خیس بودن اپراتور و چکه کردن قطرات آب

اگر اپراتور را بررسی کرده و مشاهده کردید که همیشه مرطوب است و قطرات آب آن چکه می کنند احتمالا مشکل از قسمت ترموستات است که تنظیمات آن به درستی انجام نشده است. دقت کنید درجه ترموستات پایین باشد و به میزان مناسبی تنظیم شده باشد. همچنین اگر سیستم  ذوب کردن برفک مرتب در حال کار باشد احتمالا ایراد از بخش ترموستات آن است که باید بررسی شود.

برفک زدن اپراتور یخچال

اگر در بازه های زمانی مشخص شاهد برفک زدن اپراتور یخچال ساید بای ساید سامسونگ هستید ابتدا لاستیک دور درب را بررسی نمایید. خرابی لاستیک موجب ایجاد تکه های بزرگ برفک و یخ در یخچال می شود . افراد مصرف کننده باید بدانند غذایی که درون یخچال قرار داده می شود باید دارای دمای متعادل باشند و از قرار دادن غذای بیش از حد گرم در یخچال خودداری نمایند زیرا به مرور زمان در عملکرد آن اختلال ایجاد می شود.

نشت آب در یخچال ساید بای ساید و قطعات یخ کوچک

از قسمت فریزر یخچال ممکن است مقداری آب نشت کند. دلیل این مشکل یخ زدگی کف فریزر است که چند روز یکبار آب شده و از محفظه فریزر خارج می شود. برای برطرف کردن این مشکل از تعمیرکار کمک بگیرید.

در صورتی که یخچال ساید بای ساید سامسونگ شما یخ هایی را در ابعاد کوچک و تو خالی تولید می کند دلیل آن انسداد فیلتر آب است. در این شرایط باید کارتریج فیلتر عوض شود. به یاد داشته باشید طعم و بوی یخ ناشی از بوی غذاهای قرار گرفته در یخچال است و نشان دهنده خرابی  دستگاه نمی باشد.

کندی روال یخسازی

یکی دیگر از ایرادات یخچال ساید بای ساید سامسونگ کند بودن روال تولید یخ در آن می باشد. در این شرایط از بسته بودن دائم درب یخچال مطمئن شوید زیرا باز بودن درب موجب جمع نشدن هوای سرد و در نهایت کندی روال عملیات یخسازی یخچال می شود. بنابراین از بسته بودن درب یخچال و باز نماندن آن به دلایل مختلف مطمئن شوید. گاهی مواقع نیز یخ سازی کند، به دلیل تنظیم نبودن دمای هوای یخچال می باشد که باید آن را بر روی درجه مناسب تنظیم نمود.

صدای ناهنجار یخچال ساید بای ساید سامسونگ

یکی از ایرادات مشاهده شده در یخچال ساید بای ساید سامسونگ به گوش رسیدن صدای غیرعادی و آزار دهنده است. دلیل تولید صدا ممکن است قرارگیری ناصاف یخچال بر روی زمین باشد که موجب ایجاد صدا توسط موتور و اجزای داخلی یخچال می شود. گاهی اوقات به دلیل بروز مشکل فنی در فن یخچال و برخورد آن با سیم های داخلی و اتصالات آن این گونه صداها به گوش می رسد.

 شل شدن اتصالات داخلی موتور و یا سایر اجزای یخچال نیز که ناشی از یک عیب مکانیکی می باشد موجب ایجاد صداهای غیر طبیعی یخچال می شود.

سرد شدن بیش از حد هوای یخچال ساید بای ساید

گاهی اوقات سرمای زیاد هوای درون یخچال رو به رو خواهید شد که منجر به یخ زدگی میوه ها و مواد غذایی می‌شود . بسیاری از مواقع تغییر دادن درجه یخچال در هنگام تغییر فصل و یا موارد مختلف انجام می شود. هنگامی که درجه دما را تغییر می دهید به خاطر داشته باشید مدت زمان ۴۸ ساعت تا اعمال این تغییر دما زمان نیاز است. این یخچال ها برای تولید کردن یخ دمای داخل یخچال را پایین می آورند به همین دلیل شاهد سردی بیش از حد دمای داخل یخچال هستید. با قطع کردن آب ورودی یخساز می توانید از این موضوع جلوگیری کنید. اگر بدون وجود هیچ مشکلی شاهد سردی دمای داخلی یخچال هستید بهتر است از تعمیرکار برای اصلاح مشکل موجود کمک بگیرید.

گرم شدن دمای داخلی یخچال

این مشکل به دلیل مشکل در گاز یخچال است. در صورت وجود گاز کافی در یخچال مشکلی در دمای آن نخواهد بود. بنابراین ابتدا ترموستات و سپس گاز یخچال را بررسی کنید. در نظر داشته باشید در صورتی که در 48 ساعت گذشته دمای یخچال را تغییر داده اید باید ابتدا منتظر تثبیت دما شوید. اگر بعد از گذشت این مدت دمای یخچال همچنان گرم بود باید با تعمیرکار مجاز یخچال ساید بای ساید سامسونگ تماس بگیرید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاه ها بسته شده اند.

Call Now Button