تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

اجزای تشکیل دهنده تلویزیون ال ای دی سامسونگ

فروش قطعات تلویزیون سامسونگ

تلویزیون ال ای دی سامسونگ اصلی ترین دستگاه صوتی و تصویری منزل است. این دستگاه که در محیط های مختلف مانند منازل مسکونی، شرکت ها و سازمان ها ، بانک ها، فروشگاه ها، هتل ها و … مورد استفاده قرار می گیرد دارای اجزا و قطعات گوناگونی است. هر کدام از این قطعات تلویزیون نقش مهمی در عملکرد صحیح و بدون نقص دستگاه ایفا می کنند. در این مطلب به بررسی مهمترین قطعات تلویزیون ای ای دی سامسونگ خواهیم پرداخت.

پنل یا صفحه نمایش تلویزیون ال ای دی سامسونگ

صفحه نمایش تلویزیون یکی از مهم ترین و گران ترین قسمت های تلویزیون است و حدود 70 درصد قیمت یک تلویزیون را شامل می شود به همین منظور در هنگام خراب شدن آن (به علت شکستگی، آب خوردگی و…) در صورتی که امکان تعمیر آن وجود نداشته باشد و نیاز به تعویض صفحه نمایش باشد، هزینه ی تعمیر بسیار بالا خواهد بود. این صفحه نمایش ها از دیود های ساطع کننده نور تشکیل شده اند و انرژی کمی مصرف می کنند. هم چنین دارای عمر متوسط 100 هزار ساعت می باشند.

مادر برد یا برد اصلی (Main Board)

یکی دیگر از مهم ترین بخش های تلویزیون ال ای دی سامسونگ برد اصلی یا مادر برد می باشد. مادر برد دربردارنده اطلاعات است و به قسمت های مختلف تلویزیون دستور می دهد. اجزای تشکیل دهنده مادر برد شامل پردازشگر یا CPU، حافظه RAM، وردی ها و خروجی های مختلف مانند ورودی صدا، تصویر، USB، HDMI و… است.

پورت USB

این پورت امکان متصل کردن فلش usb یا یک هارد دیسک حاوی فایل های صوتی و تصویری به تلویزیون را فراهم می کند. همچنین با استفاده از این پورت می توانید تلفن، تبلت و حتی دسته کنسول بازی تان را شارژ کنید. هر چند ممکن است همه تلویزیون ها توان کافی برای شارژ هر دستگاهی را نداشته باشند.

پورت Optical Audio / Digital Audio / TOSLINK

کابل TOSLINK با نام کابل صوتی نوری هم شناخته می شود. وظیفه این کابل انتقال صدای دیجیتال به صورت بی عیب و نقص است و مشکل افت کیفیت که کابل های آنالوگ معمولی داشتند را ندارد. در نتیجه نویز اضافی در آن شنیده نمی شود و صدای بسیار شفافی برایتان فراهم می کند.

پورت VGA و  DVI

با استفاده از پورت VGA و DVI در تلویزیون هایی که دارای قابلیت اتصال USB نمی باشد می توانید کامپیوتر و لپ تاپ خود را به تلویزیون متصل نمایید و تلویزیون خود را به یک مانیتورغول آسای کامپیوتر تبدیل کنید و از بازی کردن در آن یا تماشای فیلم لذت دو چندان ببرید.

پورت کامپوزیت (Composite)

از این پورت برای دریافت سیگنال های صوتی و تصویری استفاده می شود و تقریبا هر دوربینی یک خروجی کامپوزیت در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید دوربین خود را به تلویزیون متصل نمایید.

پورت خروجی ویدیو یا Video Out

از پورت Video Out برای ارسال محتوای تلویزیونی به ابزارهای دیگر برای ضبط و و ذخیره سازی استفاده می شود. مهم ترین کاربرد این پورت این است که به کمک آن می توانید هر چیزی که در تلویزیون می بینید را به ابزارهای ضبط ارسال و آن را ذخیره نمایید.

3.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاه (4)

  • محسن محسنی

    سلام برد پاور تلویزیون سامسونک مدل f7770 دارید؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام تماس بگیرید

  • بهروز اعظمی

    قیمت قطعه بلندگو سامسونگ UA46C7000WR
    رو میخواستم بدونم.
    آیا امکان تعمیر دارد یا خیر؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید

Call Now Button