تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

مهمترین قطعات یخچال ساید بای ساید ویرپول

فروش قطعات یخچال ویرپول

یخچال یکی از لوازم خانگی است که امروزه وجود آن برای هر خانه ضروری است. اینکه خوراکی ها همیشه در یخچال، تازه بماند و یا اینکه بتوانید با خیال راحت و بدون نگرانی از فاسد بودن خوراکی ها آنها را مصرف کنید، کوچکترین کارهایی است که یخچال های ویرپول می توانند برای شما انجام دهند. امروزه شرکت ویرپول تلاش دارد تا بهره گیری از بهترین و پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا، به زندگی افراد راحتی و آرامش ببخشد و آنها را در داشتن یک زندگی سالم و بدور از نگرانی یاری دهد. در این نوشتار از دیبا پشتیبان قصد داریم تا شما را با مهمترین قطعات یخچال های ساید بای ساید ویرپول آشنا کنیم.

کمپرسور

کمپرسور یخچال های ساید بای ساید ویرپول از دو بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل شده است که هر دو بخش در درون پوسته ای فولادی قرار گرفته ا ند.. بخش الکتریکی در اغلب یخچال های ویرپول از نوع آسنکرون است و وظیفه آن به حرکت درآاوردن بخش مکانیکی کمپرسور است. بخش مکانیکی دربر گیرنده سیلندری است که به پیستونی متصل است و این پیستون توسط هسته موتور به حرکت در می آید. وقتی فرمان از ترموستات به موتور می رسد جریان برق از استارت و سیم پیچ اصلی عبور کرده و در یک فرایند الکتریکی موتور یخچال را روشن می کند و با فشار و مکشی که از این راه تولید می شود، گاز خنک کننده در داخل سیستم یخچال به حرکت در می آید و باعث خنک شدن فضای داخل آن می شود.

اواپراتور

گاز خنک کننده  حاصل از کار کمپرسور، در درون کانال های اواپراتور به گردش در می آورد. این گاز به دلیل خاصیت خنک کنندگی که دارد باعث خنک شدن اواپراتور و در نتیجه خنک شدن یخچال می شود. اواپراتور از یک طرف به کمپرسور و از طرف دیگر به لوله مویین متصل می شود. معمولاً اواپراتورها از لوله های مارپیچی آلومینیومی ساخته می شوند. زیرا آلومینیوم توانایی زیادی در انتقال سرما دارد.

رادیاتور خنک کننده

وقتی کمپرسور شروع به کار می کند پس از چند دقیقه گرم می شود. کندانسور که در یخچال ساید بای ساید ویرپول معمولا در پشت یخچال قرار می گیرد، شامل لوله های مارپیچی است که در تماس مستقیم با هوا قرار دارند و سبب می شوند دمای گاز تحت فشار قرار گرفته توسط کمپرسور، در ارتباط مستقیم با هوا کاهش پیدا کند و عملیات سرما سازی به سهولت انجام شود. در واقع، همانند رادیاتور اتوموبیل، وظیفه اصلی کندانسور خنک کردن کمپرسور است.

لوله مویین

در یخچال های ساید بای ساید ویرپول، مهمترین قطعه در چرخه سرماسازی یخچال بر عهده لوله مویین است. در لوله مویین گاز حاصل از کمپرسور که از مسیر کندانسور و فیلتر گذشته است پس از اینکه با افزایش فشار روبرو شد، به مایع تبدیل می شود و وقتی که این مایع وارد اواپراتور یا محفظه یخ ساز شد چون به طور ناگهانی با حجم زیادی مواجه می شود تبدیل به گاز شده و تولید سرما می کند.

فیلتر

فیلتر در یخچال های ویرپول بین کندانسور و لوله مویین قرار می گیرد. این قطعه یخچال از دو لوله تشکیل شده است. لوله بزرگتر به خروجی کندانسور متصل است که به ابه کمک توری هایی که در درون آن قرار دارد، ذرات یا جرم های حمل شده از کندانسور را تمیز می‌کند. لوله دوم که دارای مقطع کوچکتر است  به لوله مویین متصل می شود و رطوبت گاز را به کمک نوعی مواد شیمیایی جذب می کند.به عبارت دیگر، وظیفه اصلی فیلتر، جذب یا تمیز کردن جرم های حمل شده از کندانسور و گرفتن رطوبت گاز خنک شده است.

ترموستات

ترموستات یک کلید خودکار تنظیم دما است که در درون یخچال همانند یک سنسور عمل می کند. به این صورت که وقتی هوای درون یخچال شروع به گرم شدن می کند ترموستات باعث روشن شدن موتور یخچال می شود. با روشن شدن موتور،عملیات خنک کردن هوای درون یخچال دوباره آغاز می شود.

رله بار زیاد یا اورلود

این قطعه که بر روی کمپرسور قرار می گیرد، نوعی فیوز حرارتی است و وظیفه اصلی آن محافظت از موتور یخچال می باشد. در یخچال های ساید بای ساید ویرپول، زمانی که مشکلی همچون آسیب دیدن سیم پیچ ها، مسدود شدن مسیر گردش گاز و یا تغییر ناگهانی ولتاژ به وجود آید، جریان برقی که به موتور وارد می شود افزایش یافته و حرارت موتور زیاد می شود در این حالت ممکن است در عملکرد موتور اختلال ایجاد شود و یا حتی می تواند باعث سوختن موتور گردد. در این هنگام اورلود مانند یک محافظ عمل می کند و با خاموش کردن موتور یخچال از سوختن آن جلوگیری می کند.

رله راه انداز یا رله استارت

همانگونه که از نامش پیداست وظیفه اصلی این قطعه، راه اندازی کمپرسور یا همان موتور یخچال است.

برد اصلی

قطعه ای از یخچال های ویرپول است که اطلاعات اصلی دستگاه مانند درجه حرارت یخچال، خطاها وغیره بر روی آن نمایش داده می شود. همچنین از طریق کلیدهایی که روی این قطعه قرار دارد می توان میزان دمای درون یخچال را تنظیم کرد.

لاستیک دور درب

این قطعه یکی از اساسی ترین قطعات یخچال های ساید بای ساید ویرپول است. مهمترین کاربرد این لاستیک پوشاندن فضای خالی بین بدنه یخچال و درب آن است و بدین ترتیب از هدر رفتن هوای خنک داخل یخچال جلوگیری می کند. خراب بودن لاستیک درب یخچال  باعث می شود، موتور یخچال بیش از اندازه عادی کار کند که می تواند به آن آسیب برساند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه (22)

  • جعفرزاده

    مخزن یخ یعنی قسمت سفید رنگ زیر جایی که شیشه ای و یخ توش پرمیشه ترک خورد ساید ویرپول موجود دارین؟؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام خیر فعلا

  • علیخانی

    سلام وقت بخیر
    پسرم جا میوه ای یخچال (ویرپول)رو شکسته چطوری میتونم تهیه اش کنم؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام موجود نیست ولی جوش پلاستیک میشه داد

  • حسین مختاری

    ترموستات اصلی یخچال فریزر را دارید

    • دیبا پشتیبان

      سلام موجود هست

  • sadr

    سلام. وقت بخیر
    دستگیره های یدکی یخچال فریزر دوقلوی ویرپول رو چطور میشه تهیه کرد؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام ما نداریم موجود

  • پرویز مسعودی

    سلام به تشخیص سرویس کار یخسار یخچال ساید ویرپول دچار ایراد شده آیا میشود کلا آنرا تعویض کرد قیمتش چقدر است؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام باید بازدید شود دوست عزیز

  • ملکزاده

    سلام. صفحه کلید یخچال (پانل) طرح قدیم طرح قدیم ترموستاتی بدون نمایشگرمدل TFG30PFDB موجود دارید؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام خیر متاسفانه

  • عمران

    سلام لاستیک دور درب یخچال ویرپول خراب شده موجود دارین

    • دیبا پشتیبان

      سلام بله داریم

  • پوری

    سلام فن موتور یخچال شاید ویرلپول دارید؟ قیمت اورجینال چند است ؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام موجود هست برای قیمت تماس بگیرید

  • ehsan karimi

    سلام
    فن خنک کننده موتور و لامپ قسمت آبگیری موجود داریدفریزر ساید ویرپول موجود دارید؟

    • دیبا پشتیبان

      سلام بله موجود هست

  • ايزدپناه

    سلام طبقات کشویی میوه داخل یخچالم شکسته واین فرارد یخساز چشمک نمیزنه داخل فریزر ویخ نمی سازه میشه راهنمایی کنید

    • دیبا پشتیبان

      سلام طبقه موجود نیست ولی ایراد یخ نساختن احتمالا مربوط به بالا رفتن دما میباشد

  • علی صباغیان

    سلام یخچال ما مخزن آب پشت یخچال سوراخ شده است می توان آنرا تهیه کرد

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید.

Call Now Button