تلفن های تماس واحد تعمیرات 02147278 ------- واحد فروش قطعات 02144387259 - 02144387258
تعمیرات تضمینی و قطعات ارجینال

معرفی قطعات و ایرادات یخچال فریزر سامسونگ

فروش قطعات یخچال سامسونگ

در میان لوازم خانگی پرمصرف، یخچال فریزر سامسونگ  از محبوبیت فراوانی برخوردار است. این یخچال  به دلیل داشتن کیفیت مناسب، قیمت مقرون به صرفه و خدمات پس از فروش مسئولانه مورد استقبال گسترده ای قرار گرفته است. در این مقاله از مرکز فروش قطعات لوازم خانگی سامسونگ دیبا پشتیبان به بررسی این برند پرطرفدار لوازم خانگی در تولیدات یخچال و فریزر، معرفی قطعات به کار رفته در آن می پردازیم.

یخچال فریزر سامسونگ

یکی از لوازم خانگی  پرکاربرد که درهمه منازل مسکونی، محیط های تجاری و اداری و فروشگاه ها  استفاده از آن ضروری می باشد یخچال است. همه افراد در بدو ورود به مکان های مختلفی که ساعات طولانی از روز را در آن می گذرانند مانند منزل و محل کار، نسبت به خرید یخچال فریزر اقدام می نمایند. برندهای مختلف لوازم خانگی در سراسر دنیا با قیمت ها و کیفیت های مختلف به چشم می خورد. از میان این برندها، تولیدکنندگان لوازم خانگی همواره در پی بهبود بخشیدن عملکرد تولیدات خود و بالا بردن رضایت مشتری هستند. شرکت سامسونگ با سابقه طولانی در تولید لوازم خانگی از اهمیت و محبوبیت فراوانی برخوردار است به گونه ای که در هر  خانه یا اداره ای وارد می شوید این برند را در وسایل آن مشاهده خواهید کرد. یخچال فریزر سامسونگ  نیز از این قاعده مستثنا نیست و کسانی که تصمیم به خرید یخچال با کیفیت با خدمات پس از فروش مناسب  دارند حتما مدل های این یخچال ها را نیز بررسی می کنند.

ویژگی های یخچال فریزر سامسونگ

بسیاری از افراد یخچال فریزر سامسونگ را تهیه می کنند و با دقت بسیار از آن نگهداری می نمایند. طی سال های گذشته در کشور ما ایران یخچال فریزر سامسونگ  به فروش بالایی دست یافته است. قیمت مناسب این یخچال با توجه به کیفیت و عمر مفید آن برای استفاده کنندگان مقرون به صرفه می باشد. در صورتی که با آگاهی از شیوه درست استفاده از محصولات سرمایشی سامسونگ آن را مورد استفاده قرار دهند، برای مدت طولانی می توانند از آن بهره ببرند و رضایت کافی خواهند داشت. آمار فروش لوازم خانگی نشان دهنده تمایل خریداران به محصولات سامسونگ می باشد. ممکن است این وسایل پس از مدتی استفاده دچار نقص فنی شده و نیاز به تعمیرات داشته باشد که این صورت مصرف کننده می تواند با مراجعه به دفتر نمایندگی از خدمات پس از فروش بهره مند شود و یا قطعات مورد نیاز را تهیه کرده و آن را تعمیر نماید.

قطعات یخچال سامسونگ

یخچال فریزر سامسونگ از قطعات فراوانی تشکیل شده است که هر کدام  به نوبه خود در عملکرد صحیح آن نقش خاصی را ایفا می کنند.  همه قطعات به کار رفته در یخچال در صورت نیاز قابل خرید و تعویض هستند. برخی از این قطعات یخچال فریزر  عبارتند از:  کمپرسور یخچال، فیلتر آب،  قطعات آبسردکن به کار رفته در یخچال،  انواع دریچه هوا  مورد استفاده، برد الکترونیک،  انواع فن کندانسور و اپراتور،  زمان سنج دیفراست، انواع المنت برای قسمت های مختلف،  جعبه های به کار رفته در یخچال مانند قسمت یخ ساز و غیره، شیر برقی، عکس های دیجیتالی.  تمام این قطعات در انواع مختلف و برندهای گوناگون وجود دارد.

برد الکترونیک یخچال

در ساختار یخچال فریزر سامسونگ برد الکترونیک به کار رفته در آن مهم ترین و اساسی ترین قطعه می باشد. برد یخچال به کنترل قطعات دیگر و برقراری هماهنگی بین آنها می پردازد. در مدل های پیشرفته تر که از تکنولوژی بالاتری برخوردارند از بردهای پیچیده ای استفاده می شود که به هر میزان برد الکترونیک موجود در یخچال پیشرفته تر و مدرن تر باشد ویژگی ها و آیتم های مختلف به کار رفته در یخچال بیشتر خواهد بود. هرگاه بخشی از یخچال  دچار نقص فنی شود  برد آن نیز دخالت خواهد داشت. و در صورت آسیب دیدن برد الکترونیکی عملکرد بخش های دیگر نیز مختل می‌شود.  بر روی این قطعه خازن ها و قطعات کوچک و بزرگ بسیاری قرار گرفته است که هر کدام به انجام وظیفه ای در عملکرد یخچال می پردازد. در صورت مشاهده خرابی در این قطعه پر اهمیت از افراد متخصص کمک بخواهید زیرا در صورت بروز هرگونه خطا در تعمیرات برد یخچال ممکن است عملکرد آن را به کلی مختل کند.

فن یخچال فریزر سامسونگ

یکی دیگر از قطعات مهم در  یخچال فریزر سامسونگ فن خنک کننده آن می باشد. هنگامی که یخچال به خوبی کار می کند فن آن نیز بدون صدا و آرام  مشغول به کار است و صدای غیر معمول و آزاردهنده نخواهد داشت. فن اواپراتور یخچال فریزر سامسونگ  موتور یخچال را خنک می کند و همچنین گاز  به کار رفته در یخچال که وظیفه خنک نگه داشتن دستگاه را به عهده دارد سرد نگه می دارد. این فن  دارای موتوری درون خود می باشد که عملکرد آن را مدیریت می نماید  و هوای کافی در اطراف فن را به جریان می اندازد. در صورت مشاهده هرگونه خرابی یا شنیدن صدای ناهنجار از یخچال سریع باید برق آن قطع شود زیرا با خرابی این قطعه هوای مورد نیاز در موتور یخچال و سیم پیچی ها خنک نمی شود و موتور آن آسیب خواهد دید. در صورت شنیدن صدای ناهنجار از فن باید با  تعمیرکارهای مجاز تماس گرفته شود.

کمپرسور یخچال

یخچال های سامسونگ دارای  سیستم پیشرفته و تکنولوژی جدیدی هستند که مصرف کننده برای استفاده طولانی مدت و طول عمر بیشتر آن باید به خوبی از آن مراقبت کند. کمپرسور یخچال یکی از قطعات داخلی حساس و با اهمیت می باشد که وظیفه آن فشرده کردن گاز یخچال است. کیفیت یخچال و سلامت آن از میزان سرمای تولید کننده توسط آن نمایان است بنابراین در صورتی که یخچال قادر به خنک نگه داشتن مواد غذایی درون خود نباشد، یا از کیفیت مناسبی برخوردار نیست و یا دچار نقص فنی شده است. در صورت خرابی کمپرسور یخچال فریزر سامسونگ دمای یخچال به اندازه کافی نخواهد بود. از علائم دیگر نقص فنی کمپرسور ایجاد سر و صدای زیاد آن و همچنین خراب شدن فن خنک کننده است. تعمیرات کمپرسور یخچال نیز بسیار حساس است و  تعمیرکاران عادی از انجام آن ناتوانند.

کنترل کننده دما یا  ترموستات یخچال

مهمترین عامل در عملکرد صحیح یخچال کنترل دما و میزان خنک بودن هوای آن است. قطعه ای به نام ترموستات وظیفه کنترل دمای یخچال فریزر سامسونگ را به عهده دارد و از لوازم کلیدی به کار رفته در ساختار این دستگاه است. عملکرد آن به این صورت است که دمای یخچال را تنظیم می نماید و هنگامی که به دمای مورد نیاز رسید برق کمپرسور را قطع می کند. با این کار دمای مناسبی را برای یخچال ومواد غذایی فراهم می نماید. در یخچال های قدیمی ترموستات به صورت کلید مکانیکی طراحی شده بود اما در یخچال های جدید و با تکنولوژی بالا به صورت سنسوری طراحی شده است که به کمپرسور فرمان می دهد. در صورت خرابی ترموستات دستور قطع برق به کمپرسور ارسال نمی شود و دمای یخچال متعادل نخواهد بود که این امر منجر به خراب شدن مواد غذایی می شود.  وجود نقص فنی در ترموستات منجر به اختلال در مدت زمان کار کردن یخچال و توقف آن می شود که در هر دو حالت کار کردن زیاد و استراحت زیاد  دمای یخچال تنظیم نخواهد بود.

لاستیک به کار رفته در درب یخچال فریزر سامسونگ

یکی از لوازم به کار رفته در ساختار یخچال فریزر سامسونگ لاستیک چسبیده بر پیرامون درب آن است. این لاستیک از خارج شدن هوای داخل یخچال و یا نفوذ هوای خارج به درون یخچال جلوگیری می کند. به این ترتیب از عملکرد انرژی یخچال به خوبی محافظت می کند. لاستیک درب یخچال میزان برق مصرفی را کنترل می کند و با عملکرد صحیح خود به مصرف بهینه انرژی کمک می کند. به همین دلیل توصیه می شود هر چند وقت یکبار این لاستیک با احتیاط تمیز شود که در اثر ریخته شدن مواد غذایی بر روی آن بوی بد ایجاد نشود. در صورت مشاهده خرابی مصرف برق یخچال فریزر سامسونگ بالا رفته، صدای اضافه تولید می کنند، درب یخچال به صورت کامل بسته نمی شوند بوی بدی نیز به مشام می رسد.

کندانسور رادیاتور خنک کننده یخچال

یکی دیگر از قطعات خنک کننده یخچال کندانسور نام دارد که در فضای پشت یخچال قرار دارد. بر روی آن لوله های فلزی باریکی قرار گرفته که در برابر برخورد یا چسبیدن اشیاء حفاظت لازم را از یخچال به عمل می آورد. کندانسور قطعه ای است که  گاز خنک کننده با فشار از کمپرسور به آن منتقل می شود و کندانسور، گاز موجود را به مایع تبدیل کند. در این مرحله  سرد شدن گاز انجام می شود و از طریق لوله های مارپیچ کندانسور گرما و دمای بالا از بین می رود. در صورت  تجمع خاک و گرد و غبار بر روی کندانسور فرآیند تبدیل شدن گاز به مایع و سرد شدن آن دشوار خواهد بود. معمولاً در یخچال ها از سه نوع کندانسور هوایی، پاکتی و داخلی استفاده می شود.

فیلتر یخچال

این قطعه که به صورت مکانیکی در ساختار کندانسور قرار دارد برای تبدیل گاز به مایع و از بین بردن گرمای اضافه استفاده می شود. پس از عبور مایع از فیلتر آلودگی ها و گرد و غبار بر روی آن گرفته می شود و مورد استفاده قطعات دیگر قرار می گیرد.

لوله مبین

فیلتر استفاده شده در ساختار داخلی یخچال دارای لوله ای به نام مبین است که در خروجی فیلتر قرار گرفته است. ماده ای به نام سیلیکات رطوبت اضافی گاز را گرفته و سپس از طریق این لوله ظریف مایع سرد شده عبور می کند. هنگام خروج این مایع خنک از لوله مبین تحت فشار زیاد قرار گرفته و تبدیل به گازی می‌شود که تولید سرما می کند.

موتور یخچال

در موتور یخچال فریزر سامسونگ قطعه ای الکتریکی متشکل از سیم پیچی های اصلی و فرعی و هسته اصلی  تعبیه شده است. این موتور با استفاده از دستور ترموستات شروع به کار می کند و برق وارد سیم پیچی اصلی یخچال  می شود. اجزاء مختلف یخچال تحت فرمان موتور به انجام کار می پردازند.

جعبه تقسیم، لامپ و سیم رابط

یخچال فریزر سامسونگ دارای جعبه ای برای قرارگیری سیم  ورودی یخچال می باشد که به صورت کابلی است. عملیات برق رسانی از طریق این سیم رابط انجام می شود. هنگام باز و بسته شدن در یخچال لامپ کوچکی برای روشن شدن فضای داخلی وجود دارد. کلید دیگری نیز وجود دارد که برای روشن و خاموش کردن لامپ هنگام باز و بسته شدن در یخچال عمل می کند.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاه (2)

  • صدرا

    سلام . میخواستم بپرسم دریچه هوای یخچال فریز سامسونگ موجود دارید. ممنون میشم اگه پاسخ بدین.

    • دیبا پشتیبان

      سلام لطفا تماس بگیرید

Call Now Button